WYMIANY ROZRZĄDU
Jedną z usług niezależnego serwisu Fiata, Alfy Romeo i Lancii jest wymiana rozrządów silnika. Zapewniamy sprawne i precyzyjne wykonanie prac dzięki dostępowi do szczegółowych schematów połączeń „góry i dołu silnika” w różnych modelach aut włoskich.
Nasi technicy posiadają duże doświadczenie w pracy z samochodami włoskimi, co sprawia, że są oni w stanie wykryć usterki niezależnie od specyfiki budowy zastosowanej przez danego producenta.
Prawidłowe działanie rozrządu silnika – wymiany według zaleceń producentów
Układ rozrządu doprowadza mieszankę paliwowo-powietrzną do silnika i odprowadza produkowane spaliny. Prawidłowe działanie jego wszystkich elementów przesądza o właściwej pracy silnika (jest niezbędne zarówno do uruchomienia auta, jak i jego pracy w czasie jazdy). „Górę z dołem” silnika łączy pasek lub łańcuch rozrządu wraz z napinaczem lub rolkami (w zależności od konkretnej konstrukcji). Poprzeczne nacięcia na pasku tworzą zęby, które współpracują z nacięciami kół zębatych przenosząc napęd z wału korbowego na wałki rozrządu. Właściwe działanie paska jest niezbędne podczas jazdy.
Producenci pasków rozrządu zalecają ich regularną wymianę po przejechaniu konkretnej liczby kilometrów, ponieważ materiał w naturalny sposób się zużywa w czasie pracy, a uszkodzenia mogą prowadzić do zerwania paska. Zerwanie paska w czasie jazdy może zaś doprowadzić do zderzenia zaworów z tłokami silnikowymi i uszkodzenia całej jednostki. Naprawy tej awarii są bardzo drogie (w autach używanych mogą być całkowicie nieopłacalne).
Według przeciętnych zaleceń paski są przewidziane na około 5 lat (lub 90 tys. km). Zawsze warto jednak sprawdzać konkretne zalecenia producentów, ponieważ mogą one nieco różnić się od siebie (paski rozrządu z reguły szybciej zużywają się w starszych pojazdach).
Do terminów wymiany należy przyłożyć dużą wagę, ponieważ zużycie paska rozrządu nie daje charakterystycznych objawów, które kierowca mógłby wychwycić.
Wymiana rozrządów w Warszawie
W ofercie serwisu aut marek włoskich dokonujemy wymiany pasków i łańcuchów rozrządu we wszystkich modelach Alfa Romeo, Fiata oraz Lancii. Wraz z paskiem najczęściej zalecamy wymianę współpracujących z nim rolek prowadzących i napinających. Często niezbędna jest także wymiana uszczelniaczy i wałków rozrządu.
Zalecany wymianę pompy wody gdy współpracuje z paskiem rozrządu).
Wymiana rozrządu silnika – zapraszamy właścicieli wszystkich modeli Alfa Romeo, Fiata i Lancii.